FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by mohdfaridg on Mon Oct 26, 2009 11:55 am

dunia ini ibarat roda yang berputar.sekarang kita dah bekeluarga ,esok jadi tok wan .......................................... lepas bercambah pula keturunan anak kita.

mohdfaridg
Kawan Kerap Masuk

Pisces Posts : 64
Reputation : 0

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by caca@bijak on Mon Oct 26, 2009 12:35 pm

mohdfaridg wrote:dimana bumi dipijak disitu langit kita junjung.

walau dimana bumi dipijak dan walau dimana pun langit dijunjung ...apa yang penting adalah kita sentiasa diberi peluang oleh Allah Taala untuk merasai keberkatnya dan kenikmatan kehidupan dunia akhirat...InsyaAllah.

caca@bijak
Kawan Kerap Masuk

Pisces Posts : 218
Reputation : 4

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by lemontree95 on Mon Oct 26, 2009 2:00 pm

aiman tak kisah......dok tang mana pun aiman tak kisah...yang paling baguih dekat dengan mak ayah dan dekat dengan marka...... Smile Smile Smile

lemontree95
Kawan Rajin Masuk

Gemini Posts : 418
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by MetSanglang on Mon Oct 26, 2009 2:48 pm

Kampung........kalau ikutkan hati aku lebih suka duduk kampung,bela ayam itik,lembu kambing,bekebun ,becucuk tanam........kalau kat Kl ni agak keterbatasan.mungkin aku ni yang jenih suka kampung,maklumlah mak ayah membesarkan aku dengan kheja2 kampung,tamboq,selut,lintah ,pacat,sungai,ikan daghat,jala,seghekap,pukat,taut,box kail,gagau ikan,meghamu,taboq baja,tebaih bataih,gelung ayaq,menyulam,kaut padi,main guli,wau,gasing,teghebee bughung,mengajuk bughung,mengambat ini semua dah sebati dijiwaku,mana mungkin kulupa!andai kata rezekiku di kampung akan ku kembali padamu kampungku..........tapi apakan daya rezekiku di kl,moga suatu hari nanti kan ku kembali menatap di kampung,sekarang ni kampung nenek mentuakulah tempatku mengobat rindu(sungai besar,sabak bernam)

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by faiz on Mon Oct 26, 2009 3:21 pm

kampung...seronok wooo...sebab dekat ngan org tua walau tak tggl sekali ngan depa..Aku ada family & rmh sndiri..rasa privacy di rumah sendiri..balik kerja penat2 blhlaa dok kat laman rmh tgk landscape sambil hirup udara segar..hilang rasa penat..Kat K.L mmg semua ada, utk yg kaki shopping mmg K.L lah tmptnya..aku pun kekadang turun K.L gak untuk shopping tp bg aku kat K.L tak ada ketenangan..semua org berkejar-kejaran ke tmpat kerja & balik rmh..habuknya,hiruk pikuknya...kwsn rmh aku jenis tak busybody so tak ada ancaman dari segi ambil tahu @ menyebok hal org lain...rumahku syurgaku...best wooo...

faiz
Kawan Kerap Masuk

Sagittarius Posts : 76
Reputation : 0

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by lemontree95 on Tue Oct 27, 2009 11:39 am

tak kisah dok tang mana pun....kg ka...bandaq ka....mana pun tak pa....aiman tak kisah....

lemontree95
Kawan Rajin Masuk

Gemini Posts : 418
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by SidiA on Thu Nov 05, 2009 5:07 pm

ingat kampung laaa...........cemuih nya dok KL wooiii....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by rona on Thu Nov 05, 2009 8:22 pm

hmmm ... aku pun nak celah gak la .... aku mula pindah dok kl nie pada umuq aku 14 tahun ... tahun 1986, bersama sama dengan mak ayah aku, kami meninggalkan kampung halaman di bukit pinang dengan tanah kampung yg luas di mana ada dusun di belakang umah aku tu, nak makan buah apa, semua ada. bukan nak bangga diri, tapi keluasan tanah di balakang umah tu, sama besaq dengan padang bola. sungguh syahdu nak meningggalkan kampung halaman.

kami meninggalkan kampung halaman tu bukan apa, dah tak tahan dengan sikap org kampung yg terlampau taksub dengan politik pada ketika itu, sampai kan tempat utk beribadat pun terbahagi kepada dua. surau utk org tu, mesjid utk org nie.

ari ari kat kampung jd umpatan org, bersembang dengan kawan kawan dari parti belah sana salah, belah sini pun salah.

so, cemuih ka dak ka, terpaksa la harungi apa yg dah di harung selama nie. apa apa pu, memasing ada nostalgia masing masing di kampung halaman, sekali kali aku pi aloq staq, aku mesti pi ronda kat bukit pinang, kampung telok, tempat di mana aku di lahirkan dan di besarkan sehingga umur ku 14 tahun

rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by Khairi on Thu Nov 05, 2009 8:40 pm

rona wrote:hmmm ... aku pun nak celah gak la .... aku mula pindah dok kl nie pada umuq aku 14 tahun ... tahun 1986, bersama sama dengan mak ayah aku, kami meninggalkan kampung halaman di bukit pinang dengan tanah kampung yg luas di mana ada dusun di belakang umah aku tu, nak makan buah apa, semua ada. bukan nak bangga diri, tapi keluasan tanah di balakang umah tu, sama besaq dengan padang bola. sungguh syahdu nak meningggalkan kampung halaman.

kami meninggalkan kampung halaman tu bukan apa, dah tak tahan dengan sikap org kampung yg terlampau taksub dengan politik pada ketika itu, sampai kan tempat utk beribadat pun terbahagi kepada dua. surau utk org tu, mesjid utk org nie.

ari ari kat kampung jd umpatan org, bersembang dengan kawan kawan dari parti belah sana salah, belah sini pun salah.

so, cemuih ka dak ka, terpaksa la harungi apa yg dah di harung selama nie. apa apa pu, memasing ada nostalgia masing masing di kampung halaman, sekali kali aku pi aloq staq, aku mesti pi ronda kat bukit pinang, kampung telok, tempat di mana aku di lahirkan dan di besarkan sehingga umur ku 14 tahun

Betoi dan benar, tu yang tak syok bila geng2 berparti ni, kalau nak berparti pun, cool dah la.

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Kepada yg dok merantau...masuk mai sat

Post by Sponsored content Today at 3:10 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum