FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

2x5 jeee...

View previous topic View next topic Go down

2x5 jeee...

Post by SidiA on Wed Oct 07, 2009 12:24 am

Seorang pelancong Australia nampak kebingungan ketika mencari sebuah
restoran makanan barat di Jalan Pasir. Tak lama kemudian seorang budak
kecil melintas didepannya.. dan tanpa fikir panjang dia cuba bertanya
pada budak kecil itu dengan bahasa melayu yang kucar kacir.

"Maaf dik.. tumpang tanya.. Apa betul ini jalan Pasir?"

Budak kecil itu mengangguk sambil menjawab... "ha'ah"

Pelancong itu tidak faham perkataan 'ha'ah'.

Namun kerana budak kecil itu mengangguk. Dia yakin bahawa jawabannya
adalah betul.
Masih dalam kebingungan. . melintaslah pula seorang remaja di depannya.
Lalu sekali lagi dia bertanya..

"Maaf dik.. tumpang tanya... Apa betul nama jalan ini adalah jalan
Pasir?"

Budak remaja itu mengangguk sambil menjawab, "Benar"

Nampaknya pelancong itu tidak juga memahami perkataan 'benar'.

Namun kerana budak remaja itu mengangguk.. dia yakin yang jawabannya
adalah betul.
Masih dalam kebingungan, melintaslah pula orang dewasa.. lalu pelancong
itu segera bertanya

"Maaf encik.. saya tumpang tanya... Apa betul nama jalan ini Jalan
Pasir?"

Orang dewasa itu mengangguk sambil menjawab, "Betul."

Akhirnya pelancong itu merasa puas.. tapi masih kehairanan.. lalu Untuk
menghapus rasa keraguannya. . dia bertanya lagi..

"Saya keliru.. Tadi saya bertanya kepada budak kecil, tapi jawabannya
'ha'ah'.. lalu saya bertanya kepada seorang remaja muda dan jawabannya
'benar'. akhirnya saya bertanya kepada encik dan encik menjawab 'betul',
tapi semuanya mengangguk. Sebenarnya mana yang betul?"

"Oh, itu maksudnya sama aja.. Kalau yang menjawab 'ha'ah' bererti latar
belakang pendidikannya sekolah rendah aje... Kalau yang menjawab
'benar', orang itu latar belakang pendidikannya pasti sekolah menengah..
dan kalau yang menjawab 'betul' itu pastinya orang itu ada sarjana,"
jawab orang dewasa itu...

"Jadi.. Anda tadi menjawab 'betul', bererti anda seorang sarjana ya?"
tanya Pelancong lagi..

Orang dewasa ini terus mengangguk sambil menjawab, "ha'ah"

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 2x5 jeee...

Post by MetSanglang on Wed Oct 07, 2009 11:31 am

maleh toi la aku nak baca ...........sorry la woi.....

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: 2x5 jeee...

Post by SidiA on Sat Oct 10, 2009 1:20 am

sikit pun maleh nk baca jugak ka....patut la tk jadi cikgu hahahaa......

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 2x5 jeee...

Post by MetSanglang on Sat Oct 10, 2009 8:01 am

sama la cam hang...........tu...tah copy/paste je tu!!!!!!!!

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: 2x5 jeee...

Post by lemontree95 on Sat Oct 10, 2009 9:33 am

ha'ah.......

lemontree95
Kawan Rajin Masuk

Gemini Posts : 418
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: 2x5 jeee...

Post by SidiA on Sat Oct 10, 2009 9:48 pm

MetSanglang wrote:sama la cam hang...........tu...tah copy/paste je tu!!!!!!!!
aku baca dulu....tengok lawak ka dak...lepas tu baru copy & pastaaa...

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: 2x5 jeee...

Post by Sponsored content Today at 7:27 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum