FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Fri Aug 07, 2009 4:49 pm

1. hoqhaq ~
2. loqloq ~
3. kemereh ~
4. wang win~
5. keleboq ~
6. meloroih~
7. belengaih~
8. kelemboy~
9. nombor ereh~
10. cekam~


:. meh buh makna dia..... :cheers:

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Tue Sep 08, 2009 6:32 am

SidiA wrote:1. hoqhaq ~
2. loqlaq ~mengarut/mencarut
3. kemereh ~last sekali/lekeh
4. wang win~kehulu kehilir
5. keleboq ~lumpur/selut
6. meloroih~gelongsor/melurut
7. belengaih~semacam basah
8. kelemboy~sejenis binatang yg semcm siput..ada disungai
9. nombor ereh~last
10. cekam~cagu/kuku kaki masuk tanah n busuk yg sedap


:. meh buh makna dia..... :cheers:

terkalik~terbalik/terlangkup
perembang~teropong/target sasaran
terbungkin~seketoi dlm keadaan berbaring/satu objek yg agak besaq dari yg lain
rodok~tikam
kelarah~hampeh



amet Sanglang~~~~~budak bataih bengkok
AjaiTM~~~pernah kerja dgn Tmnet
caca~~~~buboq caca....
:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by Khairi on Tue Sep 08, 2009 9:36 am

Shidi :
Ada lg yg hang lupa :

Haweng -- lempar jauh2
ketegaq -- degil
cin kelas -- ponteng kelas

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Tue Sep 08, 2009 10:10 am

cepoh~tempang
kelepiaq~mcm mana nk tulih ni wooii...

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by caca@bijak on Tue Sep 08, 2009 10:17 am

baloq liat - malas tahap langit ke 7
pungai - membaling barang
pengembang - tengok dengan teliti
menatang apa - apa benda
penyengan - malas gak tapi kurang sket dari yg atas nu
bukut - selimut sakan
nyah p buang - suruh keluar

caca@bijak
Kawan Kerap Masuk

Pisces Posts : 218
Reputation : 4

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by MetSanglang on Tue Sep 08, 2009 10:25 pm

belemoih/belengaih - comot/kotor
makngut - lembab kepala otak
lengai - leka kot
koman - lekeh
gedung - hospital
sedagaq - klinik
ghanduk - harung/lalu
pelaq - aku pun x tau menatang apa!
belehak - sendawa
kucai - kacau kuah

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by sani mustafa on Wed Sep 09, 2009 3:12 pm

Ni ada sikit-sikit lagi aku nak tambah..err..tuan admin nanti minta
tolong kumpulkan jadi satu kamus lengkap, kot kot boleh publish:

lokoih = basah kuyup
melengkoi = melingkar
melepat = basah (biasanya diguna untuk minyak, macam mnyk rambut, minyak goreng pisang ka, minyak dhob ka..atau minyak senyonyong)
Terpeleot = terhenyak
kelumuih = tutup, litup
tenggalong = baling
kelepiar - mengelepar
mereloh; mengheloh = lena
ceret = pancut
kedekiang = keras tahap melampau
ketuih = gambaran benda yang dicabut dia bunyi macam ni la kot, macam cabut bulu ayam ka, rumput ka..
tergholiag = terpalit
pak cu cin = yang ni kena tanya met sanglang..he he
cepeluih = gambaran benda yang masuk keluar dan ada bunyi yang dihasilkan

Mungkin ada banyak lagi yang tak terlintas, tapi senang-senang nanti
kita pakat bagi lagi tengok..

sani mustafa
Kawan Kerap Masuk

Leo Posts : 153
Reputation : 3

http://utaragraphic.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Wed Sep 09, 2009 3:19 pm

buh jgn tk buh.....

hg ni nk publish kamus plak dh....hehhehee...kena betulkan ejaan supaya sebutan tak lari tune....tkpa...buh ja...kalau dh bnyk...buleh buat apa saja....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by Khairi on Wed Sep 09, 2009 9:21 pm

ketegaq
balok liat
hingaq
penyegan

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by MetSanglang on Wed Sep 09, 2009 11:30 pm

polok - sumbat cucoq badak penuh mulut(contoh)kheja Pak mok
tema'a - kedekut nak mampuih
melugai - loya(hat ni Kak Ya tau,dia selalu kena)("dalam diam kena jugak
aku"dejeyy met)
jegheluih - terbolos,kaki yang terpijak lantai papan reput
sayop - jauh /lewat
cungget - pakat cabut lari
teghebe - lastik
senegheh - bergesel
cemuih - meluat

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by sani mustafa on Thu Sep 10, 2009 2:37 pm

Khairi, hang bergambag kat famosa tu, tu la tempat aku bergambag dengan awek ku dulu...tapi oghang len dah kebas...waa...

sani mustafa
Kawan Kerap Masuk

Leo Posts : 153
Reputation : 3

http://utaragraphic.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Thu Sep 10, 2009 2:47 pm

tertomoeh~tersembam
celuih~muat/padan
lip poq-lip poq~terkelip kelip
gendut~~~perut amet sanglang makin gendut....... Razz

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by MetSanglang on Thu Sep 10, 2009 3:26 pm

cis pak mok dan lagi..........................
pedejeyeee - pekena/mengenakan
aloq - bendang jauh ketengah
bohoq - bendang yang dalam

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by Khairi on Thu Sep 10, 2009 4:01 pm

sani mustafa wrote:Khairi, hang bergambag kat famosa tu, tu la tempat aku bergambag dengan awek ku dulu...tapi oghang len dah kebas...waa...

Tak pa, org lain kebas, cari hat baru. La ni anak brapa dah. Aku baru 3.

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Thu Sep 10, 2009 4:18 pm

amet kena tokak~~amet kena gigit
lalu amet keriyau~~lalu amet menangis

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by MetSanglang on Thu Sep 10, 2009 11:37 pm

brrrrua,dan lagi boh kat aku,......
taboh bagi - tampaq tengah belakang
belehak sekali - sendawa
menyoghok pagi tadi - sarapan pagi semua keluaq

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Fri Sep 11, 2009 10:22 pm

mlm ni aku tk berapa ada idea nih...keja bnyk.....takpa tkpa..biaq aku peram dulu...

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Wed Dec 16, 2009 11:43 pm

KAMUS KEDAH

PERKATAAN
SEBUTAN
MAKSUD
CONTOH PENGGUNAAN DALAM AYAT

ghonot

[gho.not]

tundukkan badan ketika melalui dibawah sesuatu
Hang kena hati-hati sikit ghonot bawah pokok tu, banyak dahan gheput.

ghupin
[ghu.pin]

kulit kering dari luka
Ghupin hang hari tu dah lega dah noo..

kecek
[ke.chek]

pujuk
Nak duit ? Nu, pi kecek pak hang...

selului
[se.lu.lui]

kerap kali
Selului sangat dah, aku bagi pinjam duit kat Non tuu...

meghelop
[me.ghe.lop]

hampir malam
Hampa ni main sampai tak tau nak beghenti, dah meghelop dah nih.. pi balik kaihh..

ghona-ghoni
[ gho.na]

warna-warni
Ambooii, cantiknya ghona-ghoni baju dia

ghayup
[gha.yup]

lesap sekelip mata/ terlalu laju
Ish, puak ni bawak mutu me ghayup nak mampuih.. kot!

ghosek
[gho.sek]

selongkar
Apa hang ni, dok ghosek laci meja aku ni..

nyulog
[nyu.log]

jatuh tersembam/ dibelasah teruk
Haa, ,baru dia ada akai, kena taboh sampai menyuloq.. kahag sangat!

bulog
[bu.log]

lapar sangat
Tak ke bulog aku nak makan masakan dia tu..

taboh
[ta.boh]

pukul/ belasah
Dengag kata hang kena taboh dek Mat Rosni semalam?

ghelah
[ghe.lah]

terkoyak
Alamak! Ghelah baju aku kalau Mat Habib pakai!?

ghunaih
[ghu.naih]

cungkil/ kupil
Woi Jat! Hang dok ghunaih apa, tengok jaa dah laa..

geghek
[ge.ghek]
basikal

Setiap pagi Zainol kayuh gerek ke tempat gheja!

mod
[mot]

bawak pembonceng/ penumpang
Jat dok mod Nuri pi mana tuu...!? Sakan depa noo...

sakan
[sa.kan]

hebat/ tak sangka
Sakan jugak Jat ni.. dapat jugak dia si Nuri tu..!

sekeh
[se.keh]

luku secara sipi
Ish! Aku sekeh budak Sepol ni.. pat kali ajag tak gheti-gheti lagi.?!

seneghih
[se.ne.ghih]

selisih
Lah! Hang seneghih ngan aku kat K.L hari tu buat tak tau aja!


Meqhenin
- tegang/cekang- perut Chaq nampak meqhenin selepas dia makan
nasik
tambah yang dihidangkan kat rumah kenduri tadi

Cemuih - bosan- cik putih ngan vics dah cemuih nak dengaq pak chaq dok perayat(mencurah rasa) depa hari-hari

Menyoqhok - sarapan pagi- pagi tadi misai ngan mat bed dok usha
nasik
lemak bekalan aku tu sebab depa tak menyoqhok lagi

Menghenyeh - gatai menqhela- tak habih-habih chaq dok menqhenyeh kat cik putih tu

Ndoi - buaian- isteri chaq selalu marah kat dia pasai dia penyegan nak hayun ndoi anak dia

cheme - pree- ada team yang mendapat mata cheme pada satu pertandingan kelmarin

beghetoh - berlaga,

pengkarq - jalan mengengkang sikit, "korie tu, tak padan ngan kaki pengkarq, ada hati nak main bola 7 sebelah"

mandom - lembab/slow, " awat yang mandom sangat ni... tak cukup tidoq kot semalam?"

pangkin - benda yang ada 4 kaki rendah sikit drp meja, selalunya diletakkan dibawah pokok sebagai tempat berehat atau megheloh"

cunggit - "misai, mai dok tengah sikit, satgi cunggit, hang tu dahlah badan macam gasi"

ayam piru - ayam belanda/turkey

pak/mak/anak menakan - pak/mak/anak saudara

ketorq - bekas isi bahan buangan yang selalunya diperbuat dari tin

Heliaq - sapu atau lap

ayat dia : lepas makan jangan dok heliaq kat baju.

Kelepiaq - elakkan diri dari buat kerja.

ayat dia : hang jangan dok kelepiaq kalau aku suruh pi kedai.

Melingkaq - maksud dia aku tak pasti tapi ayat dia lebih kurang macam ni : tuu dia tengok misai tidok melingkaq macam ulaq sawa.

Baloq liat - malas

ayat dia : heee tengok budak misai tu,dah la tidoq melingkaq,baloq liat lak tu.

Ceghin - tegak

Kughuih Kelepiang - teramat kurus.

ayat dia : korie tu dah la kughuih kelepiang ,rambut pulak ceghin macam bulu landak.

kawaq - pencuri

melewaq- merayau/melilau

teqhebe - lastik cth : kepala pengadil habih bdarah krn di teghebe oleh peyokong kedah yg tak puas ati...

cemerkap - tak cermat

megheben - mengarut

celuih - muat,padan



Hinggut - goyang "oleh kerana zickeys gayat kalau dok kat tempat tinggi.... maka dia pun hinggut pokok nyoq tersebut dengan harapan buah nyoq muda lughuh..."

meghenyut - (Korie tu tak padan ngan anak meghenyut dah, dok menghela lagi)

bincut - binjul "tu dia la... kan aku suruh tunduk, tak pasai-pasai kepala hang bincut dah teghantuk dengan alang tu"

pancat - pancit

klesen - mesin padi (first time aku dengaq bila wife aku sebut dulu, aku gelak sampai pecah peghut.... aku ingat laa... "klesen" ni orang Hutan Kampung saja yang sebut kot?... he he he jangan habaq kat bini aku, takut kena tidoq luaq)

segagan - sebaya

beghemba - bersaing-saing. .. "Kalau kayuh geghek tu jangan dok beghemba, nanti gheta belah kot belakang" mak aku pesan kat aku sambil menghulurkan bekal

nasik
lauk teloq goreng mata khebau berkuah toyu sebelum aku kesekolah pada pagi kelmaghin... .

met ngot - lembab selembab-lembabnya. ... Awat la yang met ngot sangat ni..... depa dah tak sabaq dah nak ambik gambaq tuu....

Toyu - kicap

segan - malu

beranda - serambi

mengoit - jangan dok mengoit.... satgi gambaq tak elok... kata ustad kat matbed...

kucai - kacau (orang dulu-dulu sebut kucai)

melugai - meloya

tambahan loghat perelih :

mengkait petei = jolok petai

surat abeik = surat khabar

hang nak mulih no = hang nak mampuih ka

loghat kedah versi paksu aku :

akanduri akandara = kenduri kendara

hastum = oiii

taik punai @ taik kanna = haram jadah, loklak betui

atah = bapa saudara

loghat kedah biasa :

raba = pemadam

tui motor = race motor

segan = malaih, tak mau (ini selalu mengkompiuskan orang KL)

gurmit = pengasah pensil, sharpenner

tepeqheluih - kaki mat bed tepeqheluih dalam lubang...

tegelinchaq - kaki bangku tegelinchaq kat bukit hijau...(bukan caarq no)

telepaih - i) tertinggal - atan telepaih bas nak balik aloq setaq...

pot - tin...

peqhak - peqhak buih laa hang niii...

teqhandaih - terhantuk...

seqhoi - nasi yg whit3 masak seqhoi ....

seghoh = kuruih + gelap

kelam = gelap

tirih = bocoq

plantaq = tempat duduk kat belakang gerek

serondoi = [ aku tak tau nak terang kat ampa. macam terpa la]

lau ayam = reban ayam

cekendon = lembut lutut

ketayap = kepiah

ban = batas tepi sungai

aih ketoi = ais batu

ghelai = hancur

LORAT PENANG

punggah = macam musnah la kot

chempera = terhegeh hegeh

juah = belagak

merak buih = suka menunjuk

jora = macam belagak gak la

siru = penin

loghat - sibuk, penyibuk

cth: awat yang hang dok loghat sangat nih! buat la gheja hang sendiri..

punggai/tongkoi - baling,membaling

ayat:mat bed kena punggai dengan kayu..padan muka dia.

geleboq - lumpur

ayat:ghebau pak chaq jatuh dalam geleboq kat bendang pagi tadi...

meghela - gatai,suka dok kacau orang

ayat:awat yang hang dok meghela sangat ni?

lengai - mat ngot,lembab

ayat:atoi ni lengai la.suruh buat gheja apa pun tak buleh...

belengaih - melekat bergetah

ayat:Ish..badan aku rasa belengaih la..nak kena pi mandi plak ni.

pengkaq - kaki kenkang

ayat:kaki mat din pengkaq sebab mak dia tak bedong masa kecik-kecik dulu.

bedengkoi -....

ayat:urat perut pak leh "bedengkoi" sebab dia mengeliat.

herot petot TIDAK LURUS

ayat: awat barisan ni herot-petot macam ulaq kena pukui

ghelin-menjeling

ayat:awek tu gheja dok ghelin kat aku je...minat kot?

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Wed Dec 16, 2009 11:44 pm

Nyoq = Kelapa
Awat = Kenapa
Sat = Kejap
Pekan = Bandar
Ketegaq = egil
Tertomoih = Tersungkur
Mentahkedarah = Makan sampai tak ingat dunia
Wang Wing = Kesana sini takde arah tujuan
Taa hun = Soo Hun
Ta huu = Tauhu
Toyu = Kicap
Gagah = Tak Putus Asa
Kupang = Puluh Sen
Duit = Wang / Sen
Segan = Malu
Malaih = Segan
Kebuloq = Lapar
Pelek = Telo / Slang
Carik = Koyak
Tutuh = perkataan keras untuk Makan/Pukul
Senerih = berlanggar sisi
kolek = conductor bas atau lori
Rentaih = Rosak, Jahanam
Dangau = Pondok
Celuih = Muat
Keleboq = Lumpur
Pungkoq = Punggung
Merenyeh = Cakap banyak
Gatai = Gedik
Hemoi = lebih kurang cakap banyak laa tapi mende baik
Keluaq = Keluar
Ajaq = Ajar
Achaq = Limbahan
Acaq = Acar (acar buah, rebung etc)
Rimbuk = Tumbuk / Kilas
Reban = Roboh
Lau = Reban Ayam/itik
Gelema = Kahak
Darai = Pondan / Maknyah dan seangkatan dengannya
Kelam = Gelap
Merelit = Berkilat
Merelau = Bersinar
Ulu = Arah Hulu
Hiliaq = Arah Hilir
Kelepiat = Menepis
Liplap = Berkelip-kelip
Mentara = Chief tukang masak masa kenduri
Jahama = Muqaddam
Majai = Meyampah
Kukoq = Parut
Gerek = Basikal
Tok = Nenek
Wan = Atok
Chaq = Atok
Depa = Mereka
Mereka = Buat cerita
Hang = Kamu / Awak
Hangpa = Kamu semua / Awak semua
Mak Penakan = Emak Saudara
Pak Penakan = Bapa Saudara
Anak Penakan = Anak Saudara
Moi = Bubur Nasi
Kola = Kuala
Lengat = Kukus
Main Kut = Main kutu
Panking = Kerusi Panjang
Belengaih = comot
Seluloi = selalu
Kerap = berulang-ulang kali
Ceroi = cair
Demah = Bertungku
Penat = Letih
Mangkit/Bangkit = Bangun

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Wed Dec 16, 2009 11:45 pm

kiliaq = asah
perait = bolot
kecaq = sepahkan

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Wed Dec 16, 2009 11:47 pm

celus/celuih=muat
honggaq=menggerak-gerakkan sesuatu
beruk mat yeh=sejenis panggilan untuk manusia berperangai beruk
zaman tok nadoq=zaman dahulukala
mengkala=jikalau
ligan=kejar
caroi/ceroi=tidak likat atau tidak boleh dibuat contoh (orang)
rabung=peramah
rempang=loyar buruk


kata ganda berirama:

tawaq-hebiaq=terlalu tawar
keras-kedekiang=terlalu keras
putih-serlah=terlalu putih

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by hisham on Thu Dec 17, 2009 2:32 pm

pancoq= bilik ayaq
setbot= almari
gusti= bayaq ansuran
ceme= kecik mata
teliang= senget kepala
contiang= lukis tak tentu pasai
tuang= ponteng
tembun= berisi
topoi= gemuk

hisham
Kawan Baloq Liat

Gemini Posts : 43
Reputation : 0

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Thu Dec 17, 2009 10:07 pm

cheesy

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by rona on Sat Dec 19, 2009 8:47 pm

hisham wrote:pancoq= bilik ayaq
setbot= almari
gusti= bayaq ansuran
ceme= kecik mata
teliang= senget kepala
contiang= lukis tak tentu pasai
tuang= ponteng
tembun= berisi
topoi= gemuk

hat bold tu seswai utk org yg dok reja kat klcc tu ....

rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by SidiA on Tue Dec 22, 2009 9:24 am

rona wrote:
hisham wrote:pancoq= bilik ayaq
setbot= almari
gusti= bayaq ansuran
ceme= kecik mata
teliang= senget kepala
contiang= lukis tak tentu pasai
tuang= ponteng
tembun= berisi
topoi= gemuk

hat bold tu seswai utk org yg dok reja kat klcc tu ....
sama gak dgn orang hat bawak baih kepala bengkak tu

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: jOm buh Loghat2 kedah yg piAWWW....

Post by Sponsored content Today at 11:16 pm


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum