FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by SidiA on Thu Feb 18, 2010 10:34 pm

sansen jenih ni memang cam pelaqq...kalau nk kaya dok paw duit org meniaga,.....katanya jaga kawasan.....tu laaa...dh bodo...duk menyusah orang pulak...lepaih tu pakai keta besaq...belagak mauuu.....ilmu tarakkkkk....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by rona on Thu Feb 18, 2010 11:05 pm

shaifulanuar wrote:kalau sansen nek bmw ka, bolbo ka ok la jugak kan,,,,sansen pro,,,ni...aduiiii dhla merempat,,,cam hawaq,,masuk tv tau lak malu

betuii .. hat ada bolbo tu, memang depa jenis sembang kemaih, dah la samsen, dok pandu kereta takdak rtax insuran.. tu takcheck lesen lagi tu .. silap silap, lesen pun takdak

rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by SidiA on Thu Feb 18, 2010 11:43 pm

ahhahahha......lejey hg rona...

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by shaifulanuar on Fri Feb 19, 2010 6:20 am

teeediiiaaaaa mana abg j tlg pi jeluh sat tang klcc tu

shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by rona on Fri Feb 19, 2010 2:44 pm

SidiA wrote:ahhahahha......lejey hg rona...

pasaipa lak aku yg lejey nya ?

adakah hang yg guna bolbo itu ?

rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by SidiA on Fri Feb 19, 2010 8:10 pm

ya laaa...ai la yg pakai bolbo karat tu hehehhe

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by Khairi on Sat Feb 20, 2010 12:23 am

rona wrote:
shaifulanuar wrote:kalau sansen nek bmw ka, bolbo ka ok la jugak kan,,,,sansen pro,,,ni...aduiiii dhla merempat,,,cam hawaq,,masuk tv tau lak malu

betuii .. hat ada bolbo tu, memang depa jenis sembang kemaih, dah la samsen, dok pandu kereta takdak rtax insuran.. tu takcheck lesen lagi tu .. silap silap, lesen pun takdak
dok cadang tak mau guling2 mlm ni, tapi tak tahan dgn komen encik Rona ni ...
Very Happy Very Happy Very Happy

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by ajaiTM on Sat Feb 20, 2010 9:34 am

depa ni masih tak sedaq diri lagi.... cha ya nun alip dah dok kacau hak kita... dok budak muda masih dok ayun teloq... cuba sedaq diri sikit.... tu yg kata melayu sudah lupa..... dok ingat dok negara sendiri selamat... jangan sampai tergadai tanah dan maruah sendiri... woi...sedaq la woi....

ANAK KECIL MAIN API

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita akan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih semua mimpi
Hapuskan sengketa teruskan usaha
Kita akan gagah di Nusantara
Elit dan gagah di pentas dunia

Lagu ciptaan: Dr. Nordin Kadir

ULASAN LAGU:

Lagu ini mengingatkan kita pada frasa ‘MELAYU MUDAH LUPA’ yang pernah diucapkan oleh Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Ia mengingatkan orang Melayu agar tidak lupa asal usulnya, hidup bersatu padu dan sayang pada bangsa sendiri.

Orang Melayu akan hilang kuasa yang diwarisi sekiranya lupa akan asal usulnya dan tidak mengenang kembali jasa-jasa yang telah ditabur oleh pejuang negara terdahulu. Perjuangan mereka untuk mengukuhkan kekuatan dan keutuhan peribadi orang Melayu dilakukan demi masa depan bangsa Melayu.

Orang Melayu harus berhati waja, bersemangat patriotik dan mempunyai nilai-nilai jati diri yang tinggi supaya tidak mudah orang lain berkuasa di atas buminya sendiri. Orang Melayu hendaklah bangun tekadkan azam bersemangat padu agar dapat membela bangsa dengan terus gemilang dan perkasa di persada dunia. Usaha yang gigih dan ingin terus memajukan diri seiring dengan bangsa lain akan mengekalkan warisan perjuangan dan maruah bangsa MELAYU.

SEDAQ LA..SIKIT...

ajaiTM
Kawan Rajin Masuk

Virgo Posts : 345
Reputation : 4

http://tengokni.com/

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by shaifulanuar on Mon Feb 22, 2010 7:51 am

sila beri perhatian perkara di atas

shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by SidiA on Tue Feb 23, 2010 6:08 am

ajaiTM wrote:depa ni masih tak sedaq diri lagi.... cha ya nun alip dah dok kacau hak kita... dok budak muda masih dok ayun teloq... cuba sedaq diri sikit.... tu yg kata melayu sudah lupa..... dok ingat dok negara sendiri selamat... jangan sampai tergadai tanah dan maruah sendiri... woi...sedaq la woi....

ANAK KECIL MAIN API

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita akan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih semua mimpi
Hapuskan sengketa teruskan usaha
Kita akan gagah di Nusantara
Elit dan gagah di pentas dunia

Lagu ciptaan: Dr. Nordin Kadir

ULASAN LAGU:

Lagu ini mengingatkan kita pada frasa ‘MELAYU MUDAH LUPA’ yang pernah diucapkan oleh Mantan Perdana Menteri Malaysia, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Ia mengingatkan orang Melayu agar tidak lupa asal usulnya, hidup bersatu padu dan sayang pada bangsa sendiri.

Orang Melayu akan hilang kuasa yang diwarisi sekiranya lupa akan asal usulnya dan tidak mengenang kembali jasa-jasa yang telah ditabur oleh pejuang negara terdahulu. Perjuangan mereka untuk mengukuhkan kekuatan dan keutuhan peribadi orang Melayu dilakukan demi masa depan bangsa Melayu.

Orang Melayu harus berhati waja, bersemangat patriotik dan mempunyai nilai-nilai jati diri yang tinggi supaya tidak mudah orang lain berkuasa di atas buminya sendiri. Orang Melayu hendaklah bangun tekadkan azam bersemangat padu agar dapat membela bangsa dengan terus gemilang dan perkasa di persada dunia. Usaha yang gigih dan ingin terus memajukan diri seiring dengan bangsa lain akan mengekalkan warisan perjuangan dan maruah bangsa MELAYU.

SEDAQ LA..SIKIT...

teringat time duk nyanyi lagu time Koir sekolah rendah dulu.....MELAYU memang mudah lupa...paling penting MELAYU JGN LUPA AGAMA....kalau hilang pautan tali Allah.....maka hancor lah bangsa tu....dan tunggu lah kehancuran tu kalau Islam sekadar dimulut.....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Budak2 Muda la rasa depa kemaih

Post by Sponsored content Today at 1:17 am


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 2 Previous  1, 2

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum