FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

Geng Nepal tunjuk kuasa

Go down

Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by SidiA on Fri Dec 04, 2009 10:25 am

Geng Nepal tunjuk kuasa
Oleh Mohd Jamilul Anbia Md Denin dan Amir Abd Hamid
am@hmetro.com.my



KUALA LUMPUR: Tidak sampai 24 jam menyarung cincin pertunangan, sepasang kekasih mengalami pengalaman menakutkan apabila dibelasah dan dipijak kepala oleh sekumpulan samseng ganas warga Nepal yang cuba menunjuk kuasa.

Difahamkan mangsa, Idzwan Othman, 27, dan tunangnya, Nur Farahani Misnan, 25, diterajang dan ditumbuk berpuluh kali oleh kumpulan suspek warga asing berkenaan hanya kerana mangsa enggan mengalihkan kenderaan di kawasan meletak kenderaan sebuah pusat membeli-belah terkemuka di Seri Kembangan, di sini.

Lebih menyayat hati apabila bapa mangsa turut dipaut kumpulan samseng terbabit sebelum dipaksa menyaksikan anak kandungnya dan bakal menantu dipukul beramai-ramai di hadapan matanya sendiri.

Idzwan yang ditemui semalam berkata, kejadian kira-kira jam 4.20 petang Ahad lalu itu berlaku ketika dia bersama tunangnya pergi ke pusat membeli-belah itu untuk membeli telefon bimbit.
Menurutnya, bapanya Othman Mohd Derus, 62, dan ibunya, Abidah Md Shah, 58, turut sama mengikut dengan menaiki kereta berasingan.
“Sebaik memasuki pusat beli-belah itu, saya terpaksa berpusing berulang kali untuk mencari petak meletak kenderaan berikutan keadaan ketika itu penuh sesak dengan kereta pengunjung.

“Selepas puas berpusing di kawasan meletak kenderaan itu saya akhirnya menemui satu lokasi sesuai untuk meletakkan kereta tanpa menghalang laluan kenderaan lalu,” katanya.

Mangsa berkata, tunangnya, Nur Farahani yang keluar terlebih dahulu dari kenderaan terkejut apabila dua lelaki warga Nepal yang memakai pakaian seragam kuning tiba-tiba muncul menghampirinya.

Dengan lagak samseng katanya, seorang lelaki Nepal terbabit terus menengking tunangnya sambil menyuruh mengalihkan kereta dengan segera.

“Tindakan lelaki terbabit menyebabkan tunang saya benar-benar terkejut dan mempersoalkan tindakannya meninggikan suara. Malah tindakannya memarahi kami sebagai masyarakat tempatan seolah-olah satu penghinaan sedangkan dia adalah kaum pendatang di negara ini.

“Pada masa sama tunang saya cuba mempertikaikan arahan terbabit berikutan tiada tanda amaran atau larangan meletak kenderaan diletakkan di kawasan terbabit,” katanya.

Menurutnya, lelaki Nepal berkenaan bertindak luar batasan dengan mencengkam lengan tunang saya sebelum cuba bertindak kasar.

“Saya yang terkejut dengan tindakan itu kemudian memegang bahu pengawal keselamatan terbabit namun dia tiba menghayun penumbuk ke arah saya.

“Pada masa sama, seorang lagi rakannya bertindak menggunakan alat perhubungan ‘walkie-talkie’ untuk menghubungi rakan lain kononnya mendakwa diserang,” katanya.

Tidak sampai seminit, kira-kira lima lelaki Nepal lain muncul di kawasan terbabit sebelum menyerang mangsa beramai-ramai.

“Saya ditumbuk lebih 50 kali selain disepak oleh samseng Nepal itu yang tidak menghiraukan jeritan tunang saya meminta kami dilepaskan.

“Ketika itu saya hanya mampu melindungi muka dengan tangan dalam keadaan tubuh terlentang di atas jalan sambil diterajang dan dipijak berulang kali oleh tujuh lelaki Nepal terbabit,” katanya.

Idzwan berkata, semua samseng Nepal itu bagaikan berniat untuk membunuhnya apabila menumpukan serangan terhadap muka dan kepalanya.

“Ketika itu saya merasa dilayan seperti ‘anjing’ apabila dipijak di kepala berulang kali. Malah tunang saya yang cuba membantu turut ditolak sehingga jatuh.

“Apa yang lebih membuatkan saya geram, mereka turut memegang ayah dan ibu seolah-olah sengaja untuk menyaksikan saya dibelasah,” katanya yang bertunang sehari sebelum kejadian itu.

Tujuan Idzwan ke pusat belah-belah itu ialah untuk membeli telefon bimbit sebagai hadiah tunangnya, Nur Farahani juga mempunyai tujuan sama membeli telefon bimbit untuk diberi kepadanya.

Satu laporan sudah dibuat di Balai Polis Serdang, di sini, berhubung kejadian itu.

“Ayah saya dan kami sekeluarga termasuk tunang juga bercadang untuk menyaman pihak syarikat kawalan keselamatan dan pusat beli belah itu,” katanya.

yang mengatakan kejadian hanya berakhir selepas pegawai pentadbiran pusat membeli-belah terbabit campur tangan.

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok
avatar
SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by mailsnsb_2 on Fri Dec 04, 2009 7:35 pm

bangsa tak sedaq diri mai menumpang.....
avatar
mailsnsb_2
Kawan Kerap Masuk

Libra Posts : 228
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by tOksiak on Sat Dec 05, 2009 6:56 am

mailsnsb_2 wrote:bangsa tak sedaq diri mai menumpang.....
ya ya ya ya...betui betui betui betui.....

_____________________________________________

Sapa aku tanpa ibu dan ayah...Sapa aku tanpa kalian.....
Agamaku::.ISLAM
Bangsa dan Bahasaku::.MELAYU
Jangan nk buat sansen tk tentu pasai di tanah tumpah darah aku...
avatar
tOksiak
Kawan Rajin Masuk

Cancer Posts : 370
Reputation : 1

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Mon Dec 07, 2009 4:39 pm

indon negro nepal pakistan kalau jumpa tgk agak2 nak sansen ja sakai tahap paling tinggi tang otak jgn biaq,,,,,xdan kita keloi bg din joget,,,,
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by tOksiak on Mon Dec 07, 2009 6:37 pm

shaifulanuar wrote:indon negro nepal pakistan kalau jumpa tgk agak2 nak sansen ja sakai tahap paling tinggi tang otak jgn biaq,,,,,xdan kita keloi bg din joget,,,,
ya ya ya ya ya ya...betui betui betui betui betui...kot kalau din pun tk larat nk joget...kita hantaq baih rona...kalau dk pun baih hang...langgaq pendatang tu bagi mampuih....

_____________________________________________

Sapa aku tanpa ibu dan ayah...Sapa aku tanpa kalian.....
Agamaku::.ISLAM
Bangsa dan Bahasaku::.MELAYU
Jangan nk buat sansen tk tentu pasai di tanah tumpah darah aku...
avatar
tOksiak
Kawan Rajin Masuk

Cancer Posts : 370
Reputation : 1

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by cIK_kIYaH_aYaQ_iTaM on Tue Dec 08, 2009 7:58 am

Not talking hurmmmm... kalau dulu2 aku berani lagi laaa.. nak jalan sorang2 area central market... bus stand klang.. petaling street... area kotaraya tuh... pudu... laaa nih... eeeiii... puak depa saja!!! kita pulak jadi takut tempat kita sendiri...
avatar
cIK_kIYaH_aYaQ_iTaM
Kawan Rajin Masuk

Taurus Posts : 331
Reputation : 1

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by tOksiak on Tue Dec 08, 2009 7:30 pm

betui tu kiyah.....teringat dulu jalan2 sesorang kt area cntrel market....ada mamat tu nk paw aku....aku jawab balik.."laaa...aku pun baru je ingat nk paw ko..."hehehhe.....satu lagi ayat aku..."aku pun baru je lepas paw orang...."hehehehe...tapi la ni start jalan silang...sampai bus stand klang termasuk la central market tu...naik ngeri nk lalu.....busuk peluh depa jaa..hitam putih semua ada.....

_____________________________________________

Sapa aku tanpa ibu dan ayah...Sapa aku tanpa kalian.....
Agamaku::.ISLAM
Bangsa dan Bahasaku::.MELAYU
Jangan nk buat sansen tk tentu pasai di tanah tumpah darah aku...
avatar
tOksiak
Kawan Rajin Masuk

Cancer Posts : 370
Reputation : 1

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Wed Dec 09, 2009 6:38 am

kalau kak kiah nak pi area tu mai naek baih cek hat ada rimau ni kita pakai eskot na
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by cIK_kIYaH_aYaQ_iTaM on Wed Dec 09, 2009 3:32 pm

shaifulanuar wrote:kalau kak kiah nak pi area tu mai naek baih cek hat ada rimau ni kita pakai eskot na

fuhhh!! nih syiok nihhh... boleh laaa cik kiah buat rombongan pi KL!! hahahahaha...
avatar
cIK_kIYaH_aYaQ_iTaM
Kawan Rajin Masuk

Taurus Posts : 331
Reputation : 1

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Wed Dec 09, 2009 6:03 pm

taw xpa xyah cek nak habaq,,,naik baih kawan tu pun xpa tapi hangatla cermin cerah matahari tikam pala cayaq make up satgi...kot sakit pinggang pulat maklomla eet ooot eeet oot bunyi spring.hehehe baih kawan tu la,,,cikgu heri maha mengenali..
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by cIK_kIYaH_aYaQ_iTaM on Fri Dec 11, 2009 8:56 am

shaifulanuar wrote:taw xpa xyah cek nak habaq,,,naik baih kawan tu pun xpa tapi hangatla cermin cerah matahari tikam pala cayaq make up satgi...kot sakit pinggang pulat maklomla eet ooot eeet oot bunyi spring.hehehe baih kawan tu la,,,cikgu heri maha mengenali..

hahahahha!! dan lagi kutukkkkk!! hahahahaha.. tak lain tak bukan baih sohabat baik dia la tuh... En. Rona!!
avatar
cIK_kIYaH_aYaQ_iTaM
Kawan Rajin Masuk

Taurus Posts : 331
Reputation : 1

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by SidiA on Sat Dec 12, 2009 7:16 am

cheesy Very Happy

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok
avatar
SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Mon Dec 14, 2009 10:01 am

heeeeeee bila la nk buleh tukaq blk kg ni,,,awat tokey suka amik puak ni keja????budak kita duk rempit saja kot xmau keja
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by SidiA on Mon Dec 14, 2009 9:50 pm

shaifulanuar wrote:awat tokey suka amik puak ni keja????budak kita duk rempit saja kot xmau keja
tu pun buleh jadik jugak....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok
avatar
SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by mailsnsb_2 on Mon Dec 14, 2009 10:32 pm

2 la bdk2 kita...bulan madu pn dlm lokap
avatar
mailsnsb_2
Kawan Kerap Masuk

Libra Posts : 228
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Tue Dec 15, 2009 7:38 am

tu kalau kita tegok la duk kapok dpn masjid putrajaya,,,.'dik,,,maaf ye kurang elok dok kapok ni apa lg dpn mesjid,,,,'' dia jwb mudah ja,,,AWATTTTTTTT,,,MAK PAK AKU PUN XTEGOQ,,HANG SAPA!!!!!! dia xrasa lg,,,,mula2 keluaq baih 2 tengkat jelita pakat dok wat xsenonoh kat bwh xsedaq ada kemra,,,,haha perambat turun tepi highway haha bru taw aku sapa,,,,
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by rona on Mon Dec 21, 2009 11:25 am

huh ... dan lagi buh pekena kat aku budak nott nie .. memang nak kena nokhtah dah budak nott nie. sibaq sedas baru tau. baih sepering pun, ingat zaman bas sekolah taim hang sekolah dulu ka nott weii ? sepering dok bunyi sana sini .... angry

1 faktor yg menyebab kan para majikan mengambil pekerja luar utk bekerja dengan mereka adalah kerana gaji. kalau amik pekerja luar sebagai jaga, gaji cuma bg dlm lingkungan 4 ratus sahaja ... lain lain elaun takp payah bg, cuma sediakan tempat penginapan utk mereka, sudah memadai. kalau ambil pekerja tempatan, walaupun sbg jaga, gaji minima dah 7 rat, elaun elaun lain lagi, total semua dah lebih 1k, dah tu selalu monteng lak kerja, mc la, kalau pekerja luar, dia tak reti monteng, tak reti nak mc .. so, fikir fikir kan la sendiri ....

lagi 1, cuba renung renung kan .... kesusahan negara luar, semua org nak bantu, kesusahan dlm negeri sendiri, takder sapa pun nak bantu, sbb apa ? sbb takleh tolak cukai.
avatar
rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by SidiA on Tue Dec 22, 2009 10:13 am

tk mao pikiaq......pasai la ni dengaqkata orang pasat mlm pun geng LHDN dh p merisik2.....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok
avatar
SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by rona on Tue Dec 22, 2009 6:30 pm

takmo pikiaq dah ...
avatar
rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Wed Dec 23, 2009 5:53 pm

hehe ss 3 bila lg baekkkkkk punya
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by rona on Wed Dec 23, 2009 11:43 pm

hmmm .... takmo la ss 3 ... dlm di lema nie ....
avatar
rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by shaifulanuar on Thu Dec 24, 2009 7:01 am

awatnyaaaa,,,,,,,taw dahhhhhhh saheh kena darah tinggi ni dak pun kencin maneh dak pun jantong,,,dak pun 3 serangkaiiii,,,hakhakkkkkkkk
avatar
shaifulanuar
Kawan Rajin Chin Kelaih

Capricorn Posts : 607
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by rona on Thu Dec 24, 2009 10:51 pm

shaifulanuar wrote:awatnyaaaa,,,,,,,taw dahhhhhhh saheh kena darah tinggi ni dak pun kencin maneh dak pun jantong,,,dak pun 3 serangkaiiii,,,hakhakkkkkkkk

isk hangggggggggggggggggggg, mulut takdak insuran

aku dlm di lema lain la ...
avatar
rona
Kawan Rajin Chin Kelaih

Pisces Posts : 741
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Geng Nepal tunjuk kuasa

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum