FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

RON95 dan RON97?

View previous topic View next topic Go down

RON95 dan RON97?

Post by nz on Wed Oct 21, 2009 11:03 pm

Mana lebih baik Cool

nz
Kawan Kerap Masuk

Aquarius Posts : 78
Reputation : 0

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by SidiA on Wed Oct 21, 2009 11:06 pm

tah laaa.....ron95 jimat duit...ron97 tk jimat duit tapi itu minyak unleaded yg kita dok pakai sebelum nih...baik la kot...

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by Rosnah on Thu Oct 22, 2009 9:32 am

ron 97 la lebih baik.pasai tu harga dia mahai. (teori aku)

tapi payah nak dapat la ron97 ni.tak semua petrol station jual.

Rosnah
Kawan Kerap Masuk

Aquarius Posts : 121
Reputation : 0

http://rosnahabuhassan.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by SidiA on Thu Oct 22, 2009 9:21 pm

Rosnah wrote:ron 97 la lebih baik.pasai tu harga dia mahai. (teori aku)

tapi payah nak dapat la ron97 ni.tak semua petrol station jual.
ishhkkk..awat tkdak nya...berkenjah aiiihhh...ron97 belambak....nk buat mandi pun buleh...memaang betui minyak tu lebih dari ron95.....dah minyak hat kita dok hijau yg kita dok pakai sebelum ni tu laa...ron95 kerajaan baru bawak masuk....sbb up herga ron97...

ishhkkk...minyak nk naik lagi nih......

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by mailsnsb_2 on Thu Oct 22, 2009 11:51 pm

rasa dh komen tang ni...mana ilang no.

mailsnsb_2
Kawan Kerap Masuk

Libra Posts : 228
Reputation : 3

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by Rosnah on Fri Oct 23, 2009 12:22 am

SidiA wrote:ishhkkk..awat tkdak nya...berkenjah aiiihhh...ron97 belambak....nk buat mandi pun buleh...memaang betui minyak tu lebih dari ron95.....dah minyak hat kita dok hijau yg kita dok pakai sebelum ni tu laa...ron95 kerajaan baru bawak masuk....sbb up herga ron97...

ishhkkk...minyak nk naik lagi nih......

memang nak guna ron97 tapi cari tak jumpa.

Rosnah
Kawan Kerap Masuk

Aquarius Posts : 121
Reputation : 0

http://rosnahabuhassan.blogspot.com/

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by nz on Fri Oct 23, 2009 12:34 am

RON95 dan RON97 yang beza dari segi peratus octana dalam hydrocarbon(petro la)
Praktikal : RON95 rm1.80/litre, misal kata 1 litre boleh menjangkau 12km, jika RM50 kita dapat 27.78litre dan darab dengan 12 =333.33km
RON97 rm2.05/litre, misal kata 1 litre boleh menjangkau 12km, jika RM50 kita dapat 24.39litre dan darab dengan 12 =292.68km
beza km ialah 40.65km

RON97 lebih RON95 dari segi daya pecutan aje dan nilai wang kita, kalau kita memandu secara biasa lebih baik guna RON95
info dari husband nz

nz
Kawan Kerap Masuk

Aquarius Posts : 78
Reputation : 0

Back to top Go down

Re: RON95 dan RON97?

Post by Sponsored content Today at 7:28 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum