FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

Pelaris

View previous topic View next topic Go down

Pelaris

Post by SidiA on Tue Oct 06, 2009 9:36 pm

Wallahualam…
Sekadar memanjangkan…

Cara mudah nak tahu kedai itu ada pelaris tidak halal, ialah pada kali
pertama kita ke kedai tersebut, baca Qursi 3x luar dari kedai. Sebaiknya
semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak
perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, "pelaris" tu akan marah dan kita
akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu,
eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.

Selain itu, cara lain perhatikan apa wafaq di kedai makan. Biasanya orang
Islam akan letak Surah Yasin, ayatul Qursi dan ayat 1000 Dinar (Surah
at-Talaq 2-3) di belakang cashier. Tetapi ada yang guna wafaq ada simbol2
square, number2, bintang2, macam maruku pun ada....

Untuk kedai yang mana pengurusan-nya condong ke arah kesesatan, mereka akan
letak wafaq di mana ayat2 Quran-nya akan dibentuk seperti makhluk
(contohnya manusia, harimau, singa, burung etc). Pengurusan yang begitu
cetek tauhid-nya akan tidak segan silu letak macam2 benda tidak baik dalam
makanan sebagai pelaris. Ini kerana orang yang cetek tauhid-nya (kurang
percaya pada Hari Akhirat, Syurga, Neraka) akan sanggup lakukan apa sahaja
dalam perkara yang melibatkan duit wang ringgit.

Dan pengurusan sebegitu pun tidak akan segan silu guna bomoh Islam dan
tak-Islam untuk kenakan penyakit ganjil (contohnya busung etc) pada orang2
yang cuba bocorkan rahsia "pelaris" mereka.. Jadi berhati-hatilah sebab
mulut santan binasa.

Semoga penerangan ini bermanfaat.

Sekian wassalam

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Pelaris

Post by ajaiTM on Tue Oct 13, 2009 12:29 am

ada satu lg ayat untuk pelaris...termasuk pelaris diri... klu nak tau lebih lanjut kena la jumpa aku....

ajaiTM
Kawan Rajin Masuk

Virgo Posts : 345
Reputation : 4

http://tengokni.com/

Back to top Go down

Re: Pelaris

Post by MetSanglang on Tue Oct 13, 2009 1:39 pm

ni pelaghih apa woi......pelaghih menjoi ka pelaghih mengorat....??????

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: Pelaris

Post by Sponsored content Today at 12:36 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum