FORUM ALUMNI SMK AYER HITAM
~~~SELAMAT DATANG~~~
~~~Jom Update Topik-topik yang ada~~~
~~~Silaturrahim dijalin, kenangan dirungkai, membibitkan kembali senyuman~~~


Kalau belum Register....apalagiii...register je leee.....

Diet Bulan Ramadhan

View previous topic View next topic Go down

Diet Bulan Ramadhan

Post by Khairi on Thu Sep 03, 2009 4:04 pm

Bulan Ramadhan adalah bulang yang paling berkesan untuk kita mengamalkan diet. Berpuasa di siang hari dan beramal ibadat di malam hari (terawih la tu).
Tapi yang aku dok dengaq, bila buka posa ja, balun semacam. Ayaq dah 4@5 gelas, nasi 3 pinggan, cucuq udang, murtabak, dan mcm2 lagi. kalau dok boh macam ni, tak jadi la berdiet.

Hang tok siak, aku dah kenai hang. Tapi, tak tau la kata dah tak lalu makan.
Amet lak, kedarah pi la byk mana pun, dok kurus kering ghenjong mcm tu gak.

Caca lak, lama dah tak tengok, kurus mcm dulu lg ka.

Kawan2 lain, amalkan diet sihat di bulan posa.

So, selamat berdiet.

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Diet Bulan Ramadhan

Post by caca@bijak on Thu Sep 03, 2009 6:14 pm

aku sangat terharu dengan semua nasihat c gu dari nasihat perahabis duit sampai ke makan minum kawan2 baguih la ada kawan2 mcm ni ...well..... kak caca mcm dulu lah jgk kadang gemuk kadang kurus ....( met ngan jai mesti dengki kat aku..)

caca@bijak
Kawan Kerap Masuk

Pisces Posts : 218
Reputation : 4

Back to top Go down

Re: Diet Bulan Ramadhan

Post by MetSanglang on Thu Sep 03, 2009 9:04 pm

perut tengah kenyang ni,mengah ni ,taktau nak komen la..........!!!!!!!!!!!!!!!

MetSanglang
Kawan Rajin Chin Kelaih

Aquarius Posts : 656
Reputation : 6

Back to top Go down

Re: Diet Bulan Ramadhan

Post by SidiA on Fri Sep 04, 2009 6:54 am

amet mana kuruih wehh...hg p tengok kt gambaq2....krosek krosek...kang jumpa la gamabq amet..anak buleh parking ataih perut...

cara aku bulan posa utk mengelakkan lapar dan dahaga....aku kekalkan meminum air sekurang2nya 6 gelas menten je...start berbuka..aku minum segelas atau 2 air kosong,aih tk main aaa...jaga bandan la wehh...gemok tetap gemok tapi dalam perut kena jaga....sbelum p terawih...minum2 skit lagi...beurutan la sbelum tidoq...hg tkkan tk tau khairi...aku nyer ayaq oren sanquick hehehehhe.....soq pekena 2 gelas dah cukup dah..sbb mlm dah minum...takkan nk henjut time sog 6,7 gelaih...kembung perut heheheh....

makan plak.....kurma jaaa....nasik kadang2 ja.....ikut laa..rasa nk makan aku makan....hari tu yg aku makan nasik kandaq tu....perut aku punya memulaih 2,3 hari tk hilang lagik.....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Diet Bulan Ramadhan

Post by Khairi on Fri Sep 04, 2009 7:05 am

Tu la, jgn dok pulun makan. Oren sanquik tu sampai la hang dok amal lg no. Tak yah boh gula lak tu. Hahaha. Kan krisis gula la ni.

Khairi
Kawan Masam..Sansen Gila..

Aries Posts : 1493
Reputation : 2

Back to top Go down

Re: Diet Bulan Ramadhan

Post by SidiA on Fri Sep 04, 2009 7:19 am

khairi wrote:Tu la, jgn dok pulun makan. Oren sanquik tu sampai la hang dok amal lg no. Tak yah boh gula lak tu. Hahaha. Kan krisis gula la ni.
hahahahah...kadang2 ja...itu yg otak lembab sket tuh....badan pun naik tu heheheh...thn lepas aku masuk wad sbb sakit dlm perut,mcm angin tolak2....doktot buat endoskopik(mcm mana nk eja tktau),alaa,,,,yg buh kamera dlm perut tu laaa...perut aku masih kuning,tkdak kesan2 luka tanda2 gastrik lagi....berikut perbualan aku dgn doktor....

doktor:umor hencik berapa...??(sambil belek2 file dia)
aku:34 thn (time tu laaa)
doktor:emmm.....dulu hencik isap rokok tak..??sekarang masih lagi isap rokok ke..??
aku:sekrang sudah berhenti hampir 11 thn dah.....dulu saya isap rokok agak hardcore jugak laa...
doktor: berapa btg sehari..?
aku:selalunya 2 kotak...dunhill 20 + gudang garam....dunhill 20 memang habis kadang2 mlm kena beli lagik...
doktor:errrmmmm...itu bukan agak hardcore tapi memang hardcore heheheh...
doktor : dari apa yg i tengok n u sendiri bleh tengok pada cd yg sy copy ni,perut u masih kuning dan tiada tanda2 perut u luka,kalau luka tu tandanya u akan kena gastrik.....kalau perbandingan dgn umor u...tanda perut bercalar sudah ada.....u ada amalkan pemakan yg buleh melawaskan perut u ke.....
aku: tkde doktor,just minum teh herba n minum air kosong atau oren sanquick sebelum n selepas tido...kadang bnyk air kosong je..
doktor:bagus la mcm tu...air tu penting utk mencuci dlm perut kita....teruskan amalan tu...

cerita tamat..

keluar nama penerbit,pelakon,pengarah....dan mcm 2 lagi laaa....hik hik hik hik hik.....

_____________________________________________
|..KLIK JEEE... Isap rokok

SidiA
Kawan Masam..Sansen Gila..

Taurus Posts : 2719
Reputation : 18

http://toksiak-reputs.blogspot.com

Back to top Go down

Re: Diet Bulan Ramadhan

Post by Sponsored content Today at 12:37 am


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum